Keď sme chorí

apríla 17, 2016

Najväčšie šťastie je, keď sú deti zdravé. Môžu behať a skákať a nemusia byť zavreté doma. U nás choroby prebiehajú buď tak, že sú chlapci chorí obaja naraz, alebo je jeden v poriadku a druhého morduje horúčka. Lepšie je, ak si to odbijú spoločne, aj keď dvaja malí, mrzutí mužíkovia, nie je bohvie čo :-)  Tento krát sa Jerguško držal a táto "číselná" pliaga ( 5ta choroba) sa len okolo neho trošku mihla a rozmyslela si to a Jonášik to schytal. A čo sme robili? No... miestami sme sa aj nudili. Guško by išiel von, Jonášik nemohol. 

Repertoár hier našich Sliviek, bol takýto:
- Plastelína. Tú našťastie už doma varím sama a vždy na kilá. Vedia pri nej stráviť hodiny. Aj keď samozrejme, že sa musia zásadne naťahovať o jednu farbu. Recept na domácu plastelínu, si môžete pozrieť v tomto staršom príspevku.  
- Kreslenie, lepenie, strihanie.
- Čítanie knižiek, pozeranie rozprávok.
- Stavanie si bunkra.
Je fajn,  že obaja milujú vodu, takže vedia byť vo vani aj hodinu. Stačí im veľa peny a rôzne poháriky. Kúpanie je u nás teda ďalšia aktivita, nie len počas choroby. Nasleduje lego Duplo. To ich vie tiež zabaviť na dlho. Sú už v období, keď sa dokážu zahrať aj spolu. Rada ich  pri tom sledujem.  Ak sa hrá každý zvlášť, tak Jerguško s autíčkami  a Joník má svojich " super hero mashers". 

Minulý týždeň sme chlapcom dali do izby novú tabuľu. Teda mali pred tým túto z IKEA, no nie je magnetická a dosť zavadzala, keďže majú zatiaľ spoločnú izbičku. Dvom je stále veselšie a keď vyrastú a rozhodnú sa, tak sa jeden  odsťahuje do druhej izby. Najprv som chcela celú stenu natrieť tabuľovou farbou. No pod ňu by som musela dať aj magnetickú a nejako sa mi do toho nechcelo. Tak som začala po nete brázdiť a objavila som fóliu na stenu magneticko-tabuľovú. Kúpili sme ju v tomto eshope. Je fakt super a neodlepuje sa. 

Teším sa z nej aj preto ,že  FU.FOve magnetické bodky sa už nemotajú v kuchyni okolo chladničky.
Bála som sa, či budú na fólii držať. Síce je aj magnetická, no človek nikdy nevie. Moje obavy sa nenaplnili :-)  S magnetickými bodkami sa dá vyhrať na rôzne spôsoby. Montessori zábavka ako vyšitá. "Puntíky" sú vhodné na učenie tvarov ( v balíčku sú väčšie a menšie) , farieb a ich odtieňov.
Dajú sa z nich tvoriť základné geometrické obrazce a iné obrázky- zvieratká, domy, autá, apod.

Ďaľšou možnosťou sú magnetické zvieratká. Tam už sa dá tvoriť konkrétne zvieratko na základe predlohy. No nemusí sa ísť presne podľa nej. Najkrajšie je, keď deti poskladajú zvieratko tak, ako sa páči im. Naučia sa tiež pri tom aj časti tela, ktoré tvoria napr. pandu a pod.

Je to fakt zábava a baví to aj mňa. Jerguša najviac teší, keď môže magnetky zhadzovať dole a Jonáš zúri, lebo mu zničil jeho dinosaura. Pri každej hre musí byť nejaká hádka a ja som rozhodca. 
A tak to ide dookola. A ja šediviem :-D ,,no stále si hovorím, že nič lepšie ako Jerguška som Jonášovi nemohla dať. Vždy keď ich sledujem ako si ráno ležia spolu v posteli.....ako sa Jerguško lepí na Joníka, aj keď má veľa voľného miesta, ako hovorí Jonáško Gušovi..." Guši ja ťa mám tak veľmi rád"...ako mu robí smiešky, keď sa udrie a bolí ho to, len aby  už neplakal...ako Guško bráni Jonáška,keď ho za niečo hreším,...ako ho pohladká po vlasoch keď plače.....vtedy som šťastná, že sú dvaja a že majú jeden druhého, aj keď si navzájom odovzdávajú  pri objímaní okrem lásky aj bacile :-) 























You Might Also Like

0 komentárov

DVEmatky

Reumama blog

Slivníkovo eshop

Slivníkovo eshop